surdeg

Jag och min käre mor har fått brödmani... (stavas det så?)
Har surdegar stående i badrummet och kontoret som vi matar med mjöl och skakar morgon och kväll.
Ett väldigt roligt intresse som föddes efter vi köpt den finaste degmaskinen ever :-)

Vårat första expriment är rågsurdegsbröd i krukor, hittade receptet i en baktidning, och dom ser verkligen jätte fina ut där...........
Detta är vårat resultat....



inte så bra......... alldeles för surt, de e verkligen jätte svårt att få till jäsningen!!

Kommentarer
Postat av: Lisen

nej inte alls för surt, dom var perfekta. Kanske inta att se på, men att smaka...... Får se hur dina le vain blir. Spännande! Snart börjar våra tårt experimenterande oxså.- Hur får man in avsmakningarna i viktväktarna points tabeller undrar jag?

2011-03-15 @ 15:41:48
Postat av: Anonym

Ser ju jättefina ut! Jag beställer tills i morn! Kram

2011-04-04 @ 07:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0